U KUNT ONS BEREIKEN VIA EMAIL EN TELEFOON

NL | EN

Onze Cases

Review strategische positionering

Opdracht

Herziening van de huidige strategische positie en marktontwikkelingen om de toekomstige strategische richting te kunnen formuleren.

Achtergrond

Onze opdrachtgever is een van ’s werelds toonaangevende producenten van diepgevroren producten. Zij heeft onlangs op verschillende Europese markten haar assortiment uitgebreid met een nieuw retail-concept. Hoewel de onderneming financieel boven het gemiddelde presteert, heeft het management gevraagd om een herziening van de strategische positie binnen het retail-segment. Deze strategische herziening zou kunnen worden gebruikt als een betere basis voor toekomstige strategische beslissingen.

Probleemstelling

Hoe winstgevend te blijven in de concurrerende Europese diepgevroren productenmarkt.

Onze bijdrage

Wij hebben een uitgebreide marktanalyse uitgevoerd op basis van interne gegevens en een reeks interviews in de markt. Extra desk research gaf het team goed zicht op de toekomstige ontwikkelingen binnen de verschillende segmenten. In nauwe samenwerking met het managementteam, evalueerde we de resultaten en impact, en ontwikkelde de meest aantrekkelijke en haalbare strategie.

Het resultaat

Een duidelijk strategisch beslissingdocument over de positionering en ruimte voor verbeteringen.