U KUNT ONS BEREIKEN VIA EMAIL EN TELEFOON

NL | EN

Onze Cases

Paula’s Choice Europe vormt Joint Venture met merkhouder

Opdracht

JBR heeft de aandeelhoudsters van Paula’s Choice Europe BV geadviseerd bij de verkoop van 50% van de aandelen aan Paula’s Choice LLC, de Amerikaanse merkhouder.

Achtergrond

Paula’s Choice is een sterk opkomend merk in de huidverzorging voor man en vrouw. Het bedrijf streeft een volledige online strategie na en heeft de afgelopen 15 jaar sterke groeicijfers laten zien in haar thuismarkt in de Verenigde Staten. Vier jaar geleden is het bedrijf, in handen gekomen van een Amerikaanse private equity partij, die verdere groei stimuleert binnen de onderneming. Tien jaar geleden is het merk, nadat het was “ontdekt” door één van de aandeelhoudsters, ook naar Europa gehaald. In eerste instantie is Paula’s Choice Europe BV gestart als exclusieve distributeur voor Nederland. Nu tien jaar later bediende de onderneming ook een groot deel van de Europese markt, nog altijd als distributeur.

Probleemstelling

Begin 2014 gaf het Amerikaanse concern het eerste signaal af graag een belang te willen nemen in Paula’s Choice Europe, om zodoende de relatie verder aan te halen en ook de belangen meer in lijn te brengen. De aandeelhoudsters van Paula’s Choice Europe BV hebben hierbij JBR gevraagd om hen te adviseren bij een (deel) verkooptraject waarbij de relatie met de principaal uiteraard van essentieel belang was.

Onze bijdrage

JBR heeft de aandeelhoudsters begeleid vanaf de eerste beeldvorming, tot het uitonderhandelen van de uiteindelijke deal en de closing hiervan. Hierbij heeft JBR constant oog gehad voor de onderliggende verhoudingen tussen de aandeelhoudsters in Europa en de relatie met de principaal.

Het resultaat

Het resultaat is dat sinds maart 2015, er sprake is van een joint venture tussen Paula’s Choice Europe BV en Paula’s Choice LLC. Hierbij zijn beide partijen zeer tevreden over de uitkomst en wordt momenteel verder gebouwd aan de ontwikkeling van het merk binnen Europa.