U KUNT ONS BEREIKEN VIA EMAIL EN TELEFOON

NL | EN

Onze Cases

Ontwikkeling van een nieuwe dienstenportfolio

Opdracht

Retail energiebedrijf op zoek naar diensten met toegevoegde waarde.

Achtergrond

Op de drempel van verstorende regelgeving gericht op het stimuleren van de concurrentie, richtte een toonaangevend Nederlands energiebedrijf haar retailstrategie op het ontwikkelen van diensten aan klanten met een toegevoegde waarde, om zo haar toekomstige bedrijfspositie te versterken. JBR verrichtte een grondige strategische beoordeling van drie potentiële retailmarkten, waaronder de behoeften van de klant, marktpotentieel, concurrentie en belanghebbenden.

Probleemstelling

Is het mogelijk om een landelijke aanbieding te creëren en zal dat, als gevolg, leiden tot een lange termijnrelatie met de klant?

Onze bijdrage

JBR bereidde een shortlist en profiel van potentiële overnamekandidaten voor om zo een positie in verschillende markten te verkrijgen. De projectbevindingen waren gebaseerd op marktinterviews, desk research en besprekingen met senior en middle management van de retaildivisie. Het project werd afgesloten met een geïntegreerde bedrijfstaxatie van de belangrijkste markt-en investeringsmogelijkheden, en werd aangevuld met de belangrijkste aanbevelingen om het bedrijf voort te zetten.

Het resultaat

Een uitgebreide beschrijving van de verschillende markten met een overzicht van de kansen en risico’s voor onze klant. Een inventarisatie van de mogelijke overnamekandidaten en een beslissingsdocument met een uitdraai van alle relevante overwegingen.