case
Retail energiebedrijf op zoek naar diensten met toegevoegde waarde.
Op de drempel van verstorende regelgeving gericht op het stimuleren van de concurrentie, richtte een toonaangevend Nederlands energiebedrijf haar retailstrategie op het ontwikkelen van diensten aan klanten met een toegevoegde waarde, om zo haar toekomstige bedrijfspositie te versterken. JBR verrichtte een grondige strategische beoordeling van drie potentiële retailmarkten, waaronder de behoeften van de klant, marktpotentieel, concurrentie en belanghebbenden.
Is het mogelijk om een landelijke aanbieding te creëren en zal dat, als gevolg, leiden tot een lange termijnrelatie met de klant?
JBR bereidde een shortlist en profiel van potentiële overnamekandidaten voor om zo een positie in verschillende markten te verkrijgen. De projectbevindingen waren gebaseerd op marktinterviews, desk research en besprekingen met senior en middle management van de retaildivisie. Het project werd afgesloten met een geïntegreerde bedrijfstaxatie van de belangrijkste markt-en investeringsmogelijkheden, en werd aangevuld met de belangrijkste aanbevelingen om het bedrijf voort te zetten.
Een uitgebreide beschrijving van de verschillende markten met een overzicht van de kansen en risico’s voor onze klant. Een inventarisatie van de mogelijke overnamekandidaten en een beslissingsdocument met een uitdraai van alle relevante overwegingen.