U KUNT ONS BEREIKEN VIA EMAIL EN TELEFOON

NL | EN

Onze Cases

MARKTONTWIKKELINGSSTRATEGIE VOOR KABRITA, HET LEIDENDE MERK VOOR ZUIGELINGENVOEDING OP BASIS VAN GEITENMELK

Opdracht

Ausnutria Hyproca heeft JBR om advies gevraagd bij het ontwikkelen van een marktsegmentatie en een ontwikkelingsplan gericht op de geitenmelk zuigelingenvoeding van Kabrita.

Achtergrond

Kabrita heeft een concurrentievoordeel op basis van haar moderne formule. De wereldwijde markt groeit snel, onder meer door de waargenomen gezondheidsvoordelen van geitenmelk ten opzichte van traditionele koemelk. In de afgelopen jaren heeft het merk een aanzienlijke omzetgroei in het buitenland gekend, grotendeels gegenereerd door ondernemers die de kansen in hun lokale markt zagen en contact opnamen met Kabrita.

 

MARKTONTWIKKELINGSSTRATEGIE VOOR KABRITA, HET LEIDENDE MERK VOOR ZUIGELINGENVOEDING OP BASIS VAN GEITENMELK 2

Probleemstelling

De op-kans-gebaseerde marktontwikkeling is succesvol geweest in termen van omzetgroei. Kabrita vroeg zich echter af wat een marktontwikkelingsstrategie zou kunnen zijn voor bestaande en nieuwe markten om het meest effectief en efficiënt gebruik te maken van middelen om nog winstgevender te worden door middel van een focus op de meest aantrekkelijke markten.

Onze bijdrage

We werkten nauw samen met een toegewijd team van de klantkant en faciliteerden meerdere workshops gedurende het project. We hebben een interne – en externe analyse uitgevoerd om diepgaande inzichten te ontwikkelen, de evaluatiecriteria te definiëren en een longlist van mogelijk aantrekkelijke markten te maken. De inzichten werden gebruikt om de lijst te verdichten en zich te concentreren op een beperkt aantal markten. We voerden een verdiepende analyse uit op de geselecteerde markten en ontwikkelden een markt / landevaluatiemodel en een interactief verkoopmodel om het potentieel van Kabrita te berekenen. Een evaluatie van de modellen onthulde de markten met de grootste potentie op het gebied van markt- en business-aantrekkelijkheid.

Het resultaat

Het resultaat van dit project, een uitgebreide markt- en business-aantrekkelijkheidsanalyse, die wees op de prioritaire markten voor Kabrita, werd gepresenteerd aan Ausnutria Hyproca als basis voor het plannen van verdere strategische stappen.