Structureren en beheren van een transactieproces voor een internationaal bedrijf in gezondheidsingrediënten.
Het bedrijf ontwikkelde, produceerde en distribueerde gespecialiseerde en innovatieve botanische ingrediënten voor de voedingssupplementen- en functionele voedingsmiddelenmarkt in West-Europa en Noord-Amerika. Zij had sterke merken en bezat zowel de licenties en octrooien die effectief de verkoop van deze klinisch bewezen natuurlijke gezondheidingrediënten bevorderde en beschermde. Na een strategische heroriëntatie, besloten de aandeelhouders van de onderneming het bedrijf op te breken en de werkmaatschappijen te verkopen.
Hoe de werkmaatschappijen op de best mogelijke manier te vervreemden?
Wij structureerde de transactie, analyseerde de onderneming en haar activiteiten, waardeerde het bedrijf, produceerde een informatiememorandum, identificeerde mogelijke kopers, zette een elektronische data room op, onderhandelde met potentiële kopers en voltooide het transactieproces.
We verkochten twee bedrijven via een management buy-out en een derde bedrijf aan een strategische partij door middel van een gecontroleerde veiling.