U KUNT ONS BEREIKEN VIA EMAIL EN TELEFOON

NL | EN

Onze Cases

ClearSense is overgenomen door World Directories

Opdracht

De verkoop van top drie speler in zoekmachinemarketing.

Achtergrond

Clearsense was slechts negen maanden opgericht toen de aandeelhouders aan JBR vroegen om een mogelijke verkoop te begeleiden.

Probleemstelling

Na een turbulente periode van snelle groei was de onderneming net winstgevend geworden toen zich een buitenlandse koper meldde. Clearsense was actief op het gebeid van zoekmachinemarketing en had bedrijven in haar klantenportefeuille waarvoor zij de google-advertenties inkochten en het management van campagnes verzorgde (de zogenaamde rechterkant van de google-pagina, de gesponsorde link). Clearsense richtte zich op de kleine adverteerder en had derhalve een gespreide en stabiele portefeuille met een beperkt trackrecord.

Onze bijdrage

JBR begeleidde het verkoopproces van begin tot eind, stelde het informatiememorandum op, maakte voor de aandeelhouders een waardering als basis voor onderhandeling, begeleidde de onderhandeling en instrueerde juristen en fiscalisten. Gezien het korte bestaan van de onderneming leidde dit voor aandeelhouders tot een zeer bevredigende transactie.

Het resultaat

Er werd verkocht aan de Australische multinational World Directories.