U KUNT ONS BEREIKEN VIA EMAIL EN TELEFOON

NL | EN

Marten Giersch

Business Analyst Strategie
'“Everything we hear is an opinion, not a fact. Everything we see is a perspective, not the truth.” Marcus Aurelius'

In ons werk is het belangrijk om de inhoud van deze quote te beseffen. Wij moeten vaak aan de hand van beperkte informatie analyses uitvoeren en tot een advies komen. Het is cruciaal om goed in te schatten welke kwaliteit de beschikbare informatie heeft. Elke uitspraak is beïnvloed door een persoonlijke mening en zelfs harde cijfers vertellen nooit het gehele verhaal.

Ik ben in Duitsland opgegroeid en voor mijn studie naar Nederland gegaan. Aan de TU Twente heb ik een Bachelor in Applied Mathematics en een Master in Industrial Engineering & Management gevolgd. Ik heb ook een half jaar aan de Chalmers University in Zweden gestudeerd. Mijn studie heb ik afgerond met een onderzoek en stage bij een Nederlands platform voor carsharing.

Na mijn studie ben ik in 2018 bij JBR als Trainee gestart. In 2020 ben ik doorgestroomd naar Business Analyst met de focus op Strategie.

Door de synergiën tussen onze disciplines ben ik naast Strategie opdrachten regelmatig betrokken bij opdrachten binnen onze Corporate Finance en Herstructurering disciplines. Mijn sterke kwantitatieve achtergrond komt goed terecht bij verschillende analyses die hierbij behoren.

Binnen Strategie richt ik mij actief op de uitbreiding van onze kennis en diensten met betrekking tot digitale transformatie en data-gedreven strategie.

Om mijn kennis op deze vlakken uit te breiden heb ik in 2020-2021 een postgraduate opleiding Business Analytics & Data Science aan de VU Amsterdam gevolgd en vervolgens het internationale CAP-examen van INFORMS behaald. Nu mag ik me drie jaar lang Certified Analytics Professional noemen.

Iets mogen leren over een nieuw bedrijfsconcept of een voor mij onbekende branche en met collega’s brainstormen over ingewikkelde businessmodellen maakt me gelukkig.

Mijn uitdaging is met JBR meer uit mijn beta-achtergrond en Duitse herkomst te halen. Hiervoor kijk ik hoe wij op bepaalde vlakken kwantitatiever kunnen werken, hoe we porposities rond digitale transformatie en data-gedreven strategie kunnen verbeteren, en hou ik kansen in de Duitse markt in de gaten. Zo ben ik ook Young Professional lid van de Duits-Nederlandse Handelskamer.


Bekijk alle leden

Artikelen van Marten Giersch